Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Δάσκαλε με ξεχάσατε!

Ο TangChaoLongTanChongXin, ακολουθούσε πάντα τον περιφερόμενο αναχωρητή δάσκαλο του, τον  TianHuangDaoWu. Για πολλά χρόνια, έκανε τα θελήματα του δασκάλου κουβαλώντας νερό, κόβοντας ξύλα, μαγειρεύοντας φαγητό και φτιάχνοντας την σούπα, όμως πότε του ο δάσκαλος δεν του παρέδωσε κάποια διδασκαλία.
Μια μέρα ο μαθητής του είπε: "Δάσκαλε! Περάσαν πολλά χρόνια απ'όταν γίνατε αναχωρητής και εγώ πάντα σας ακολουθούσα. Κι όμως, όλα αυτά τα χρόνια, ούτε μια φορά δεν μου διδάξετε κάποια ανώτερη αλήθεια! Σας παρακαλώ δάσκαλε, λυπηθείτε με και διδάξτε και σε μένα την μέθοδο της πνευματικής προόδου!"
Ο δάσκαλος μόλις το άκουσε αυτό απάντησε: "Αυτό που μόλις είπες για μένα, πραγματικά με αδικεί. Για σκέψου και θα δεις: Απ' την ημέρα που αρχίσαμε να περιπλανόμαστε,  δεν πέρασε ούτε μια μέρα που να παρέλειψα να σου διδάξω κάτι σχετικό με την πνευματική πρόοδο."
Ο μαθητής δεν ικανοποιήθηκε από την απάντηση του δασκάλου του. "Ο μαθητής σας είναι λίγο χαζός δάσκαλε. Δεν καταλαβαίνω ποιες είναι οι διδασκαλίες για τις οποίες μιλάτε".
Ο δάσκαλος είπε: "Όταν μου έφτιαχνες τσάι, εγώ το έπινα. Όταν μου έδινες φαγητό, εγώ το έπαιρνα από τα χέρια σου και το έτρωγα. Όταν δήλωνες τον σεβασμό σου απέναντι μου, εγώ κουνούσα το κεφάλι μου αποδεχόμενος την τιμή. Βλέπεις καμία περίσταση στην οποία ήμουν αμελής και διστακτικός στο να σου υποδείξω την πνευματική οδό;"
Ο μαθητής με μιας κατάλαβε!

Από αυτή την συνομιλία μεταξύ μαθητή και δασκάλου, μπορούμε να καταλάβουμε πως το Ζεν δεν είναι άλλο από την ίδια την ζωή. Η καθημερινότητα, με όλες αυτές τις υποχρεώσεις της, κρύβει μέσα της άπειρες βουδιστικές διδασκαλίες.

茶饭禅
唐朝龙潭崇信禅师,跟随天皇道悟禅师出家,数年之中,打柴炊爨,挑水作羹,不曾得到道悟禅师一句半语的法要。一天乃向师父说:‘师父!弟子自从跟您出家以来,已经多年了。可是一次也不曾得到您的开示,请师父慈悲,传授弟子修道的法要吧!’     
道悟禅师听后立刻回答道:‘你刚才讲的话,好冤枉师父啊!你想想看,自从你跟随我出家以来,我未尝一日不传授你修道的心要。’
‘弟子愚笨,不知您传授给我什么?’崇信讶异的问。
‘你端茶给我,我为你喝;你捧饭给我,我为你吃;你向我合掌,我就向你点头。我何尝一日懈怠,不都在指示心要给你吗!’崇信禅师听了,当下顿然开悟。    
从这一则师徒问答之中。可以了解禅就是生活。日常生活的搬柴运水,喝茶吃饭,无不蕴藏无限的禅机。

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου