Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Εκ φύσεως!

Όταν ο δάσκαλος PanGui ανέλυε θέματα, δεν τα παρουσιάζει μόνο ευκολονόητα αλλά στο τέλος έδινε και την ευκαιρία στους πιστούς να κάνουν επερωτήσεις, τις οποίες φρόντιζε να διευκρινίζει επιτόπου. Έτσι, ήταν πολλοί οι πιστοί αυτοί που ξεκινούσαν το ταξίδι για να πάνε να τον βρούνε.
Μια φορά, ένας πιστός ρώτησε τον δάσκαλο PanGui: "Απ' την φύση μου είμαι ευέξαπτος. Τι θα μπορούσα να κάνω για να το διορθώσω;"
Ο δάσκαλος ρώτησε:"Τι εννοείς λέγοντας απ'την φύση μου; Για δείξε μου το και εγώ θα σε βοηθήσω να το ξεφορτωθείς."
Ο πιστός τότε προσέθεσε: "Δεν γίνεται! Αυτή την στιγμή δεν είμαι θυμωμένος, αλλά μόλις συμβεί κάτι, αμέσως θα βγει από μέσα μου ο θυμός!"
Τότε ο δάσκαλος του είπε: "Εάν αυτή την στιγμή δεν το έχεις και απλά εμφανίζεται υπό ορισμένες συνθήκες -λόγου χάρη όταν τσακώνεσαι με άλλους- τότε προφανώς εσύ το κατασκευάζεις! Παρ' όλα αυτά έρχεσαι τώρα και μου λες πως είναι εκ φύσεως και ουσιαστικά μετατοπίζεις την ευθύνη στους γονείς σου. Δεν μου φαίνεται πολύ λογικό αυτό".
Έτσι ο πιστός συνειδητοποίησε το λάθος στην θεώρηση του και από τότε σταμάτησε να θυμώνει για το παραμικρό.

天生暴躁

盘圭禅师说法时不仅浅显易懂,也常在结束之前,让信徒发问问题,并当场解说,因此不远千里慕道而来的信徒很多。
有一天,一位信徒请示盘圭禅师说:
“我天生暴躁,不知要如何改正?”
盘圭:“是怎麽一个“天生”法?你把它拿出来给我看,我帮你改掉。”
信徒:“不!现在没有,一碰到事情,那“天生”的性急暴躁,才会跑出来。”
盘圭:“如果现在没有,只是在某种偶发的情况下才会出现,那麽就是你和别人争执时,自己造就出来的,现在你却把它说成是天生,将过错推给父母,实在是太不公平了。”
信徒经此开示,会意过来,再也不轻易的发脾气了。

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου